Läs artikeln "Hur får man kunderna att köpa en basker via näthandel utan möjlighet att kunna prova den?" på Företagande.se”Bra bilder är mycket viktigt och i vårt fall har vi tyckt att det är viktigt att kunna visa baskern från olika vinklar, men även hur olika man kan sätta på sig en basker”, berättar Staffas. ”Lika viktigt är det att genom bilden förmedla känslan av kvalitet. Kunden måste kunna klicka fram förstoringar av varan som visar tyget, men vi har också gjort en färganalys där vi jämför våra 17 olika färger så att man hittar rätt accessoar.”
”Vi har anvisningar på vår hemsida för hur man mäter till rätt storlek och vi försöker att beskriva färger och form så gott det går med bild och text. Nästa steg blir att presentera produkterna i små videosekvenser och låta våra kunder kommentera produkterna efter köp på hemsidan och på så sätt hjälpa andra kunder. En möjlig framtida utveckling av e-butiken skulle kunna vara att kunderna ges en möjlighet att ladda upp en bild på sig själv för att sedan prova olika baskermodeller och färger i datorn”, berättar Sandra.
fredag 12 mars 2010
Artikel om BaskerBosse på Företagande.se
Etiketter:
färganalys,
Företagande.se,
näthandel,
visualisera
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar