måndag 21 december 2009

Baskerspaning på stan

Baskervänner,

Just nu kretsar mycket i vårt liv kring baskrar och kepsar av alla de slag. Vårt projekt BaskerBosse.se syftar till att sprida denna fashionabla accessoar men också, för vår del, till att lära oss om e-handel, sociala medier och om själva baskern.

Det verkar vara så att de flesta har en bestämd uppfattning kring baskern. Några ser baskern som något som bara gamla gubbar och gummor har. För andra är baskern symboliserad med paëlla, rött vin, baguetter, pain aux chocolats och spanjorer&fransmän i randiga skjortor. För oss på BaskerBosse.se är det en markering av självständighet, makt, stil och personlighet. Vad betyder baskern för DIG?

BaskerBosses utsända har precis kommit hem från en inspirations- och spaningsresa i Tokyo, Japan. En stad där mode- och olika ungdomskulturer utgör en otrolig kraftkälla och en enorm social status för den som lyckas. Stadens puls och de olika trenderna i de stora shoppingdistrikten Shibuya, Ginza och Harajuku var verkligen fascinerande och oförglömliga. En trend som vi observerade var just baskern och detta framför allt på unga tjejer. Vår spaning indikerade att minst var 10:e tjej bar en basker. Vi tror självklart att denna spaning även kommer gälla. The proof is in the eating of the pudding...

Följ vår blogg i vår kamp att sprida den fantastiska accessoar som nu ska bli trenden på allas läppar - och huvuden: baskern!

Vi hörs snart igen,
BaskerBosse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar